08.12.2021 |

Facebook-mainonta B2B-markkinoinnissa

Facebook mielletään tyypillisesti kuluttajamainonnan kanavaksi, mutta oikein tehtynä myös B2B-mainonta toimii siellä hyvinkin tehokkaasti. Mitä kaikkea oikein tekeminen sitten pitää sisällään? Lue viisi vinkkiämme.

Lue lisää
02.12.2021 |

Evästeiden käyttö verkkosivuilla – ovatko käytäntösi ajan tasalla?

Lue, mitä sinun tarvitsee tietää evästeistä ja käyttäjien suostumuksen pyytämisestä niiden käyttöön.

Lue lisää
|

Esittelyssä Laura Kinnunen

Lauran käsissä rakentuvat asiakkaidemme maksetun mainonnan kampanjat. Syvyyttä Lauran markkinointiosaamiselle antaa aiempi kokemus myynnistä ja visuaalisuudesta.

Lue lisää
30.11.2021 |

Google-mainonta ja sen eri tyypit

Google-mainonnan toteuttamiseen on monia erilaisia mahdollisuuksia, joista kannattaa valita käyttöön parhaiten omaan tavoitteeseen sopivat. Kampanjatyypin valinta määrittää tärkeimmät suuntaviivat mainonnassa käytettävissä oleville vaihtoehdoille.

Lue lisää
26.11.2021 |

Esittelyssä Sami Mäkinen

Sami vastaa MIAMIlla myynnistä ja on samalla yksi yrityksen osakkaista. Samille myyntityö on asiakkaan auttamista, ja hänen tapauksessaan se ei jää pelkäksi puheeksi.

Lue lisää
16.11.2021 |

Esittelyssä Henna Takala

Henna on ollut MIAMIn riveissä mukana alkumetreiltä saakka yhtenä yrityksen osakkaista. Mikä on Hennan rautaisen osaamisen salaisuus? Lue juonipaljastukset!

Lue lisää
|

YouTube-mainonta haltuun ja tuottamaan!

Hyödynnätkö mainonnassasi videoita? Videomainonta YouTubessa on tehokas tapa saada huomiota, lisätä brändin tunnettuutta ja kasvattaa kysyntää. Mainontaa hallitaan Google Adsin kautta.

Lue lisää
15.11.2021 |

Suomen Terätuonti: “Digitaalinen markkinointi on edesauttanut myyntiämme”

Toimiva kommunikaatio, sopiva balanssi oma-aloitteisuudessa ja asiakkaan toiveiden huomioinnissa sekä monella eri tasolla näkyvä tuloksellisuus ovat pitäneet Suomen Terätuonnin tyytyväisenä yhteistyöhön MIAMIn kanssa.

Lue lisää
05.11.2021 |

Esittelyssä Adnane Doudou

Adnane liittyi MIAMIn asiantuntijajoukkoon 1.11.2021 päävastuualueenaan sosiaalisen median mainonta. Mutta kuka kumma on Adnane? Tässä hiukan esimakua.

Lue lisää
02.11.2021 |

LinkedIn-mainostajan opas

Älä anna ainakaan tiedon puutteen jarruttaa LinkedIn-mainonnan mahdollisuuksien käyttöön ottamista yrityksessäsi. Tietopakettikin löytyy nyt läheltä: kokosimme nimittäin oppaaksi tärkeimmät perustiedot LinkedIn-mainonnasta ja sen aloittamisesta. Kuten huomaat, opas on ilman lataamista luettavissa sivuillamme, joten hyödynnä sitä kaikin mokomin ja kysy meiltä lisää!

Lue lisää
28.10.2021 |

Markkinoinnin tavoitteet ja KPI-mittarit

Digitaalisessa markkinoinnissa mittaamisella on tärkeä rooli, mutta samalla täytyy myös tietää, mitä kullekin yritykselle on olennaista mitata. Liiketoiminnan kannalta relevantin KPI-mittariston määrittelyllä varmistetaan, että markkinoinnin tuloksia mitataan oikein.

Lue lisää
26.10.2021 |

Markkinoinnin automaatiot yrityksesi lisäkäsinä

Automaatioiden hyödyntäminen markkinoinnissa ei tähtää vain tehokkuuden lisäämiseen, vaan myös asiakaskokemuksen parantamiseen. Parhaimmillaan se on win-win-tilanne asiakkaillesi ja yrityksellesi.

Lue lisää
22.10.2021 |

ISOVER: Skaalautuvaa markkinointia kustannustehokkaasti ja ketterästi

ISOVER arvostaa yhteistyössä MIAMIn kanssa erityisesti valmiutta toteuttaa kaikenkokoisia kampanjoita, nopeaa reagointia ja budjetin tehokasta käyttöä.

Lue lisää
21.10.2021 |

Digitaalinen analytiikka ja web-analytiikka markkinoinnin taustalla

Oikein toteutettu digitaalinen markkinointi on luonteeltaan tavoitteellista sekä mitattavaa. Tavoitteellisuuden ja mitattavuuden ehtona on kuitenkin se, että digitaalinen analytiikka on otettu käyttöön perustavanlaatuisella tasolla. Tämä mahdollistaa tavoitteisiin pääsyn seuraamisen, näyttää suuntaa tarvittaville kehitystoimille ja tehostaa osaltaan myös digitaalisen markkinoinnin toteuttamista.

Lue lisää
07.10.2021 |

Teetkö markkinointiasi dataohjautuvasti? 3 syytä, miksi se kannattaa

Dataohjautuvuus markkinoinnissa tarkoittaa sitä, että kerättyä tietoa käytetään markkinoinnin suunnittelun pohjana. Nykyteknologia tarjoaa datan hyödyntämiseen niin hyvät mahdollisuudet, että olisi suorastaan tuhlausta olla tekemättä sitä.

Lue lisää
01.10.2021 |

Attribuutiomallit mainonnan tulosten arvioinnissa

Digitaalisessa markkinoinnissa kohtaamispisteitä asiakkaan kanssa tapahtuu yleensä useita jo ennen konversion syntymistä. Attribuutiomallit tarjoavat erilaisia määritystapoja siihen, mikä painoarvo kullekin kohtaamispisteelle annetaan.

Lue lisää
28.09.2021 |

Lopeta markkinoinnin osaoptimointi ja huomioi koko ostopolku

Kun päätät toteuttaa vaikka Facebook-kampanjan, mietitkö, missä vaiheessa ostopolkua kohderyhmäsi henkilöt ovat? Olisi syytä, sillä asia vaikuttaa suuresti siihen, miten kampanja kannattaa muotoilla ja mitä siltä voi odottaa.

Lue lisää
24.09.2021 |

Gyproc: Mutkatonta ja tuloksellista markkinointiyhteistyötä

Gyprocille yhteistyö MIAMIn kanssa on ollut järkevä päätös. Se on sujunut rennon luontevasti ja ennen kaikkea tuottanut hyviä tuloksia.

Lue lisää
22.09.2021 |

Panosta sisällöntuotantoon ja menesty mainonnassasi

Kiinnostava ja toimiva sisältö on markkinoinnin ydin, myös maksetussa mainonnassa. Avasimme tähän artikkeliin, mistä asioista markkinointisisältöjen toimivuus koostuu.

Lue lisää
17.09.2021 |

Miten Google Core Web Vitals vaikuttaa sivustoosi?

Googlen uusi mittaristo, Core Web Vitals, on jatkossa huomioitava osana teknistä hakukoneoptimointia. Näiden mittareiden tarkastelun kohteena on käyttäjäkokemus, tarkemmin sanottuna sivujen latausnopeus.

Lue lisää
15.09.2021 |

Haussa Digital Marketing Specialist, Paid Social

Oletko digimainonnan osaaja, jolle on jo kertynyt jokunen vuosi kokemusta? Haluatko päästä kasvattamaan omaa osaamistasi ja samalla mukaan nuoren yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen? Tule MIAMIlle!

Lue lisää
10.09.2021 |

Miten hakukoneoptimointi toimii – perusasiat kuntoon

Jokaisen nettisivuilla operoivan on hyvä olla perillä siitä, miten hakukoneoptimointi toimii ja mitä sen eteen kannattaa tehdä. Kokosimme tähän artikkeliin helppotajuisesti pääasiat verkkosivusisältöjen hakukoneoptimoinnista.

Lue lisää
01.09.2021 |

Sosiaalisen median mainontakanavat vertailussa – Facebook vs. LinkedIn

Kumpi on tehokkaampi mainoskanava, Facebook vai LinkedIn? Vastaus riippuu muun muassa siitä, mikä on kohderyhmäsi ja mitä mainonnaltasi haluat.

Lue lisää
27.08.2021 |

Mitä on performance marketing?

Lyhyesti sanottuna termi performance marketing kattaa verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan muodot, joiden hinnoittelu tapahtuu toimintoperusteisesti. Toiminto voi olla esimerkiksi klikkaus, liidi tai myynti. Markkinoinnin teho on tätä kautta selkeästi mitattavissa.

Lue lisää
26.08.2021 |

Markkinointitoimiston valinta – löydä kannattavin kumppani yrityksellesi

Usein se oikea markkinointikumppani löytyy vasta monien kokeilujen kautta. Jos kuitenkin haluat onnistua markkinointitoimiston valinnassa varmemmin jo kerrasta ja päästä parhaisiin tuloksiin, kiinnitä huomiota ainakin seuraaviin asioihin.

Lue lisää