Ota Google Analytics 4 käyttöön, ettet menetä tärkeää dataa

Web-analytiikkaa keräävä Google Universal Analytics eli tutummin Google Analytics on jäämässä historiaan, sillä se ei käsittele dataa enää 1.7.2023 jälkeen. Vanhan Analyticsin korvaa Google Analytics 4 eli GA4, joka kannattaa ottaa käyttöön viimeistään nyt.

Google Analytics 4 on uudenlainen mittauskokonaisuus, joka kerää dataa verkkosivuilta ja sovelluksilta ymmärtääkseen entistä paremmin asiakkaan ostopolkua. GA4 pohjaa vahvasti eventeihin eli tapahtumiin, jollaisiksi lasketaan esimerkiksi sivun lataaminen, linkin klikkaaminen, tuotteen lisääminen ostoskoriin ja ostoksen tekeminen.

Web-analytiikka on tärkeä pohja tekemiselle

Google Analytics 4:n edut Google Analyticsiin verrattuna

  • vähemmän raportteja – selkeämpi käyttää
  • tarkempi asiakkaan ostopolun seuranta – myös eri istuntojen ja laitteiden välillä
  • kehittyneempi mittaristo – esimerkiksi välittömän poistumisen sijaan mitataan sitoutumista ajan tai konversion toteutumisen perusteella.

Google Analytics 4 tarjoaa mahdollisuuden käyttäjien seuraamiseen myös ilman evästeitä. Lisäksi GA4 anonymisoi IP-osoitteet automaattisesti ja mahdollistaa kohdennetun datan poistamisen – jopa yksittäisen käyttäjän osalta.

 Google Analytics 4:n edut Google Analyticsiin verrattuna
Uusi analytiikka, uudet ominaisuudet

Google Analytics 4:n uudet automatiikkaominaisuudet:

  • Älykäs haku, jolle voit esittää dataan liittyviä kysymyksiä ja saada automaattisia vastauksia.
  • Automaattiset vinkit, jotka antavat tietoa datassa esiintyvistä poikkeamista ja asiakassegmenteistä, jotka aiheuttavat niitä.
  • Hälytykset esimerkiksi verkkokaupan tuotteiden kysynnässä tapahtuvasta huomattavasta muutoksesta. Voit tallentaa dataan liittyvät säännöt itse, jolloin GA4 hälyttää ehtojen täytyttyä.

 Google Analytics 4:n uudet automatiikkaominaisuudet:

Hoidetaan verkkokauppasi analytiikka kuntoon

Emme haluaisi hoputtaa, mutta jotta verkkokauppasi ehtii kerryttää dataa ennen vanhan Google Analyticsin datankeruun päättymistä, se kannattaa asentaa heti.

GA4-asennusprojektimme sisältää seuraavat vaiheet:

  • Tarkistus: Tarkistamme nykyisen analytiikan tilan, kartoitamme mittauskohteet ja tarkistamme evästehallinnan tilanteen.
  • Määrittely: Tarvittaessa määritetään yhdessä, mitä tietoa verkkokaupasta halutaan jatkossa mitata.
  • Toteutus ja testaus: Toteutamme GA4-asennuksen määrittelyjen mukaisesti ja testaamme sen toimivuuden.
  • Perehdytys: Perehdytämme sinut uuden GA4:n käyttämiseen.

Ammattitaitoomme luottavat nämä yritykset

Sami Mäkinen

040 661 7147
sami@miamiagency.fi
Ma-Pe 8:30 - 16:00

Ota yhteyttä

niin hoidetaan verkkokauppasi analytiikka-asiat kuntoon!