Pinterest on hakukoneperiaatteella toimiva sosiaalisen median alusta, joka kokoaa harrastuksiin, kotiin, tyyliin ja muihin käyttäjien mielenkiinnon kohteisiin liittyviä kuvia sekä ideoita. Jos tuotteesi tai palvelusi kytkeytyy tämäntyyppisiin aihepiireihin, Pinterest voi olla tehokas kanava mainonnallesi.
Pinterestistä etsitään tyypillisesti inspiraatiota mahdollisiin hankintoihin, joten se on parhaimmillaan hyvinkin hedelmällistä maaperää B2C-mainostamiselle. Suomessa Pinterestillä on viikoittain noin 700 000 käyttäjää. Pinterestin käyttäjät ovat potentiaalisia asiakkaita esimerkiksi ravintoloille, hyvinvointi- ja muotialan yrityksille tai harrastustuotteiden valmistajille.
Pinterestissä mainokset sulautuvat käyttäjää kiinnostavaan sisältöön niin, etteivät ne näytä liian mainosmaisilta. Mainoksia voidaan kohdentaa hakusanojen avulla, jolloin käyttäjät näkevät ne juuri itselleen otollisimpaan aikaan. Muuten kohdentamisen mahdollisuudet ovat melko samankaltaisia kuin muissa alustoissa.
Läpinäkyvyys on tärkeä osa tekemistämme. Palavereissa käymme yhdessä läpi tehdyt toimenpiteet ja tuomme esiin seuraavat kehitysehdotukset. Operoimme aina asiakkaidemme tileiltä, jolloin datan omistajuus pysyy asiakkaillamme. Mainonnan tulokset näkyvät aina asiakkaillemme räätälöidyltä reaaliaikaiselta dashboardilta.
Tärkeä osa mainonnan toteuttamisen rutiinejamme on testaaminen, joka tuottaa aina uusia oivalluksia sekä tuloksia asiakkaillemme. Tätä kautta mainonnasta saadaan koko ajan entistä toimivampaa ja se kehittyy tavoitteellisesti haluttuun suuntaan.
Markkinoinnin jatkuva muutos on syytä ymmärtää myös B2B-markkinoinnin puolella. Menestyäkseen kilpailussa B2B-yritysten täytyy mukautua markkinoiden ja kulutustottumusten muutoksiin ja
Lue lisääTeollisuuden ostopolut ovat ennalta-arvaamattomia, minkä vuoksi teollisuuden digimarkkinointiin on täysin omat sääntönsä. Aihetta tässä artikkelissa avaa Miamin Head of
Lue lisääTämä ei ole turhia ylistyssanoja pursuava oodi Miamille, vaan rehellistä pohdintaa tiimin juniorivahvistuksen näkökulmasta. Jos se sisältää hienoja sanoja,
Lue lisääPinterestissä mainokset sulautuvat luontevasti muun sisällön joukkoon, jolloin ne ovat helposti ideoita etsivien käyttäjien saatavilla. Sinulle se on erinomainen mahdollisuus kasvattaa esimerkiksi bränditietoisuutta, verkkomyyntiä ja tavoitettavuutta.
Pinterest-mainonnassa ratkaisu valitaan tavoitteesi mukaisesti: haluatko lisää bränditietoisuutta, liikennettä sivuillesi vai tuloksia esimerkiksi tilausten muodossa? Valittavissa on useita mainosmuotoja kuva- ja videomainoksista karuselli- ja kokoelmamainoksiin.
Ammattilaisen tekemänä käytössäsi ovat Pinterest-mainonnan osaaminen ja tehokkaimmiksi havaitut käytännöt. Saat käyttöösi lisäresurssia, joka vapauttaa aikaasi muuhun ja tuottaa tulosta. Vaikuttava Pinterest-mainonta vaatii tuekseen myös laadukasta sisältöä, jonka pystymme tarjoamaan sinulle osana kokonaisuutta.
Pinterest-mainonnan hinta muodostuu kokonaispalvelustamme maksamastasi kuukausihinnasta, johon kuuluvat kampanjoiden rakentaminen ja jatkuva kehittäminen, sekä Pinterestin mainosbudjetista, joka määritellään mm. kohderyhmäsi koon ja tavoitteidesi mukaan.