Toimivat henkilökemiat, joustavuus tekemisessä ja laadukas työn jälki – muun muassa näiden asioiden ansiosta HB-Betoni on ollut tyytyväinen Miamiin yhteistyökumppanina.


HB-Betoniteollisuus Oy on suomalaisen betoniteollisuuden uranuurtaja, jonka tuotevalikoimaan kuuluvat monipuoliset, laadukkaat harkko- ja pihakivituotteet.

Markkinoinnin kumppani, jonka kanssa kemia toimii

HB-Betoni tuli Miamin asiakkaaksi syksyllä 2021. Miamin Sami Mäkinen oli HB-Betonin markkinointipäällikkö Heli Rantaselle jo ennestään tuttu, joten yhteistyö oli helppo aloittaa.

“Sami kertoi Miamin palvelusta ja otti aktiivisesti kopin meidän markkinoinnin tarpeistamme. Minulla on aina ollut se periaate, että yhteistyökumppaneiden kanssa kemian pitää toimia. Tiesin jo, että Samin kanssa se toimii, ja olen huomannut, että sama pätee myös muihin Miamin tyyppeihin: he ovat avoimia, aitoja ja ystävällisiä sekä kuuntelevat asiakasta. Se on hirveän tärkeää, kun tehdään yhteistä juttua”, Rantanen perustelee.

Rantanen arvostaa myös sitä, että Miamilla markkinoinnin monimutkaisetkin asiat selitetään niin, että ne ovat ymmärrettävissä.

“Kun puhutaan markkinoinnista koko laajuudessaan, itselläni ei ole kaikki sanasto hallussa. Miamilla asiakkaalle annetaan tilaa olla juuri sellainen kuin hän on. Vaikka kysyisin tyhmiä kysymyksiä, he jaksavat selittää ja avata asioita. Asiakkaiden hyvä kohtelu avaa paljon ovia”, Rantanen sanoo.

Tekemisen ytimessä sisällöt ja mainonta

Yhteinen tekeminen aloitettiin hakukoneoptimoitujen blogiartikkeleiden tuotannolla. Lisäksi tehtiin sosiaalisen median julkaisuja, Google-hakusanamainontaa ja nettisivujen kehittämistöitä. Miami kehitti esimerkiksi HB-Betonin laskurisivua, jonka avulla tuotteista kiinnostuneet voivat arvioida kivien ja laattojen menekkiä haluamallaan ladontatavalla.

“Ladontalaskuri on ollut tosi kova juttu. Siitä tehtiin entistä toimivampi ja visuaalisesti houkuttelevampi. Laskuri on sekä jälleenmyyjäverkostomme että kuluttaja-asiakkaiden käytettävissä”, Rantanen jatkaa.

Miamin ja HB-Betonin yhteistyöstä tuli vielä odotettua laajempaa, kun Miami onnistui pitkäjänteisellä selvittämistyöllä ratkaisemaan kauan kadoksissa olleen Facebook-tilin omistajuuden.

“Meillä oli ollut vaikeuksia saada Facebook-tilimme omistajuus itsellemme, ja ilman sitä emme pystyneet tekemään Facebook-mainontaa. Olimme jo aikaisemminkin yrittäneet selvittää asiaa toisen toimijan kanssa, mutta se ei tuottanut tulosta. Miamilta tämä vihdoin onnistui ja pystyimme ottamaan Facebook-mainonnan kokonaisuuteen mukaan.”

Yhteistyön aikana mainoskampanjoiden tuloksia on seurattu säännöllisesti.

“Käymme jokaisessa palaverissa yhdessä tuloksia läpi. Se helpottaa minun työtäni ja pystyn myös raportoimaan yrityksemme myynnille ja johdolle tuloksista”, Rantanen sanoo.

Suunnitelmallista mutta joustavaa yhteistyötä

Rantasen näkökulmasta yhteistyö on ollut ennen kaikkea joustavaa.

“Minulla on Miamin palvelusta todella positiiviset kokemukset. He ovat ketterä, joustava ja idearikas tiimi.”

“Arjen yhteistyö ja kommunikointi ovat myös sujuneet hyvin: parin viikon välein olemme pitäneet palavereja, joissa katsomme, mitä on tehty, missä mennään ja mitä tapahtuu seuraavaksi.”

“Meidän bisneksemme painottuu vahvasti kevääseen, ja Miamin kanssa pystyimme reagoimaan kevään tilanteisiin nopeasti. Markkinointitoimenpiteistä tehtiin runko jo hyvissä ajoin, mutta siihen tehtiin muutoksia tarpeen mukaan.”

Miamin työn laadusta Rantasella on pelkästään hyvää sanottavaa.

“Artikkeleihin olen ollut todella tyytyväinen. Niistä on ollut hyötyä myös jälleenmyyjillemme, joilla ei ole omilla nettisivuillaan sisältöä näistä aiheista. Heidän kauttaan me saamme taas lisää näkyvyyttä”, Rantanen sanoo.

“Työn laatu on ollut loistavaa ja reagointi nopeaa. Tykkään erityisesti siitä, että Miamilla osataan ajatella asioita meidän näkökulmastamme ja ehdottaa asioita – esimerkiksi yhteistyökumppania mallinnuskuvien tekoon. Mitään ei kuitenkaan tuputeta.”

Rantanen pitää tärkeänä myös yhteistyökumppanin paikallisuutta.

“Suosin mielelläni paikallisia toimijoita. On ihanaa, kun meillä on kumppanina aito yritys ja voimme nähdä livenä eikä vain Teamsissa. Miami on myös käynyt tehtaallamme ja nähnyt omin silmin tuotteitamme. Näin heilläkin on ymmärrys siitä, mitä oikeasti teemme.”

“Olen supertyytyväinen ja varma siitä, että yhteistyömme jatkuu taas syksyllä”, Rantanen lopettaa.


Piditkö artikkelista? Kerro kaverille

Haluatko asiantuntevan kumppanin maksetun mainonnan suunnitteluun ja toteuttamiseen?