Viime vuodet ovat olleet tuulisia. Nyt jos koskaan on oikea hetki keskittyä muutokseen – etenkin B2B-markkinoinnissa.
Reilu vuosi sitten Sortter haki pitkäaikaista yhteistyökumppania tuottamaan heille sisältöjä.
“Tunsin entuudestaan Miamilta henkilöitä, joten tiesin, että tuotettavan tekstisisällön ja heidän tarjoamansa palvelun laatu tulee olemaan hyvää. Neuvotteluja käydessämme huomasin myös, että he olivat valmiita panostamaan pitkäaikaiseen kumppanuuteen ja käyttämään paljon aikaa siihen, että he ymmärtävät hyvin liiketoimintaamme, ja näin ollen kykenevät luomaan sitä tukevia laadukkaita sisältöjä”, perustelee Sortterin markkinointijohtaja Lauri Miettinen päätöstä.
Sortterin markkinoinnissa sisällöt ovat erittäin merkittävässä roolissa. Sisältöjen suunnittelusta, samoin kuin käytännön yhteistyöstä Miamin kanssa Sortterilla on vastannut sisältövastaava Sere Hanski.
“Meille on tärkeää tuottaa säännöllisesti laadukasta tekstiä, joka tarjoaa lukijalle lisäarvoa. Sisällöntuotannon ulkoistaminen tutuille tekijöille tuo rutiinia tekemiseen ja helpottaa toki sisällöntuotantoprosessia myös meidän päässämme. On tärkeää, että meillä on hyvät tekijät, joihin voi luottaa ja joiden kanssa tekeminen on vaivatonta ja joustavaa. Miamin lisäksi käytämme freelancereita, ja kirjoitan myös itse jonkin verran muun muassa haastattelutekstejä”, Hanski kertoo.
Miamin ja Sortterin yhteistyö rullaa kuukausittain hyväksi havaitun prosessin mukaan.
“Suunnittelen suomenkieliset sisällöt joka kuukauden loppupuolella. Kuun alussa pidämme Miamin kanssa palaverin, jossa käymme tulevat aiheet läpi ja käsittelemme muut ajankohtaiset muistettavat asiat. Sitten kirjoittajat pistävät hihat heilumaan, ja lopuksi minä julkaisen tekstit. Pääasiassa sisällöt ovat blogeja, mutta mukana on myös natiiviartikkeleita muille verkkosivuille sekä niin kutsuttuja SEO-sivuja”, Hanski kuvaa.
Hanski kokee, että yhteistyölle asetetut tavoitteet ovat toteutuneet erinomaisesti sekä helppouden että laadun osalta.
“Parasta Miamin palvelussa on ollut ehdottomasti vaivattomuus ja se, että kirjoittajiin voi aidosti luottaa. Luen aina tekstit läpi, mutta uskaltaisin julkaista ne vaikka lukemattakin. Tekstit ovat aina taattua laatua ja vastaavat ohjeistusta sekä toiveita. Mitä laadukkaampia tekstit ovat, sitä enemmän niiden parissa vietetään aikaa, ja se on tietenkin aina positiivista.”
“Suosittelisin ehdottomasti Miamia muillekin. Kirjoittajat tarttuvat aina tarmokkaasti toimeen, ovat nopeita oppimaan ja tekevät hyvää jälkeä. Lisäksi viestit kulkevat jouhevasti molempiin suuntiin”, Hanski kiteyttää.
“Jos minulla on pieniä korjausehdotuksia, palaute otetaan aina huomioon ja samat korjaukset tehdään erikseen pyytämättä jatkossakin. On myös hienoa, että hyviä kysymyksiä ja korjausehdotuksia tulee Miaminkin puolelta – sen myötä olen itsekin oppinut uutta. Yhteistyömme on molemminpuolista oppimista ja kehittymistä.”
Hanski haluaa myös korostaa Miamin sisällöntuotannon kielellistä laatua, joka ei aina ole itsestäänselvyys.
“Koen, että kirjoittajamme Miamilla tekevät tärkeää työtä. Olen itse opiskellut suomen kieltä ja on hieno huomata, että selkeän ja oikeaoppisen tekstin tuottaminen on muillekin tärkeää. En usko, että tekoäly voisi täysin korvata ihmistä sisällöntuotannossa vielä pitkään aikaan. Teksti herää aidosti henkiin ihmisen kynästä.”