ISOVER on brändi, jonka lähes jokainen suomalainen rakennusalan toimija tuntee ainakin nimeltä. ISOVER arvostaa yhteistyössä Miamin kanssa erityisesti valmiutta toteuttaa kaikenkokoisia kampanjoita, nopeaa reagointia ja budjetin tehokasta käyttöä.

Eristämiseen erikoistunut ISOVER on osa Saint-Gobain Finland Oy:tä, joka tuottaa mukavuuden ja vastuullisuuden yhdistäviä rakentamisen ratkaisuja. Saint-Gobain Finland Oy puolestaan kuuluu kansainväliseen Saint-Gobain-konserniin.

Miami sosiaalisen median mainonnan kumppaniksi

Mitä suuremmasta organisaatiosta on kyse, sitä tahmeammaksi markkinoinnin toteuttaminen usein käy. Tyypillisesti kokonaisuuteen liittyy monia erilaisia toimijoita, jotka vastaavat eri osa-alueista. Tämän myötä projektien eteneminen hidastuu, kommunikointi muuttuu työläämmäksi ja kokonaisuutta on ylipäätään haastavampaa hallita.

ISOVER lähti taklaamaan tätä haastetta valitsemalla digitaalisen mainonnan yhteistyökumppanikseen Miamin, joka erottui muista positiivisesti ketteryydellään ja kustannustehokkuudellaan. 

“Se oli tärkeä näkökulma jo, kun alun perin lähdimme yhteistyöhön. Miamin kanssa voimme toteuttaa ketterästi pienempiäkin kampanjoita”, ISOVERin markkinointiviestintäpäällikkö Miia Barlow perustelee.

Toimivaa yhteistyötä on tehty loppukesästä 2020 lähtien, keskittyen sosiaalisen median mainontaan ja sen kampanjoiden materiaalien toteuttamiseen. 

“Olemme tehneet Miamin kanssa erilaisia digitaalisia mainoskampanjoita YouTubessa, Facebookissa ja Instagramissa. Uusimpana kanavana mukaan otettiin myös LinkedIn. Toteutukseen on kampanjoiden ja mainosten luonnin lisäksi kuulunut jonkin verran sisältöpuolta esimerkiksi artikkeliyhteistyön muodossa sekä kuva- ja videomateriaalien tuotantoa”, Barlow kertoo.

Ensimmäisen yksittäisen mutta mittavan kampanjan jälkeen todettiin, että yhteistyötä kannattaa jatkaa pidemmällekin.

“Teimme kampanjan lopuksi analyysin siitä, mitä opimme ja minkälaisia hyötyjä saimme aikaan. Kokemukset olivat hyvät sekä meidän että ISOVERin puolella, joten pääsimme pian starttaamaan pienempiä kampanjoita myös muilla osa-alueilla. Sen myötä syntyi syvällisempi yhteistyö, johon molemmat osapuolet ovat olleet tyytyväisiä. Olemme käytännössä toimineet ISOVERin strategisena kumppanina, teknisenä toteuttajana ja analytiikan osaajana – Miian lisäkäsinä”, kertoo Miamin CEO Markus Liikanen.

Tuloksia jouhevalla tekemisellä ja teknisellä osaamisella

Odotukset yhteistyön ketteryydestä ovat Barlow´n mukaan toteutuneet mainiosti.

“Yhteistyö on kaikilta osin sujunut hyvin. Se on ollut juuri niin jouhevaa kuin toivoimme. Miamilla pystytään reagoimaan nopeastikin, kun iso koneisto ei hidasta toimintaa, ja tarvittaessa kampanjat saadaan pikapikaa käyntiin”, Barlow toteaa.

“Parasta Miamin palvelussa on ollut skaalautuvuus. Heidän kanssaan toimiessamme kaiken tekemisemme ei tarvitse olla suurta, vaan voimme tehokkaasti löytää pieniäkin kohderyhmiä.”

Tuloksellisuusnäkökulma on kulkenut koko ajan tiiviisti mukana kampanjoiden rinnalla. Sen mahdollistamiseksi tavoitteiden määrittely on ollut tärkeässä roolissa.

“Kampanjoiden menestymistä ja tuloksia on seurattu säännöllisesti ja olemme saaneet loppuraportit aina nähtäväksemme. Kaikki relevantit tunnusluvut ovat olleet mukana. Kampanjoilla on päästy hyviin tuloksiin, kun ne on optimoitu kunnolla ja tekeminen on ollut kustannustehokasta. Pienelläkin budjetilla on saatu paljon aikaan”, Barlow sanoo.

Miamin näkökulmasta onnistuminen perustuu ennen kaikkea siihen, että tiiviissä yhteistyössä on päästy lähelle asiakkaan liiketoimintaa.

“Kun tunnemme heidän liiketoimintansa hyvin, pystymme proaktiivisesti tuottamaan kehitysehdotuksia esimerkiksi mainonnan tehokkuuden lisäämiseksi ja kohderyhmien rakentamiseksi. ISOVERillakin on paljon erilaisia tuotteita, joilla on eri käyttötarkoituksia ja siksi erilaisia kohderyhmiä. Kun asiakasymmärryksemme on oikea, pystymme tuomaan ajatuksia ja ehdotuksia siitä, kuinka eri kohderyhmiä pystytään lähestymään”, Liikanen avaa ja jatkaa:

“Myös nopea kommunikaatiomme auttaa tässä ja tekee kaikesta suoraviivaisempaa: pystymme reagoimaan asiakkaan tarpeisiin tarvittaessa välittömästikin. ISOVERin kanssa yhteistyö on toiminut hyvin ja kommunikaatio on ollut hedelmällistä alusta saakka.”

Suosittelu on paras merkki tyytyväisyydestä

Yhdessä tekemisestä on tehnyt astetta mukavampaa se, että vaikka esimerkiksi palavereja on pidetty säännöllisesti, turhia muodollisuuksia ei silti ole pidetty yllä.

“Kommunikointi Miamin kanssa on sujunut mutkattomasti. Yhteistyömme on ollut rehellistä ja vaivatonta, ja olen aina voinut sanoa asiat niin kuin ne ovat. Hyvin olen myös tavoittanut miamilaiset aina, kun on tarvinnut. Viestintä on sujunut yllättävän hyvin, vaikka olemme maantieteellisesti pitkän matkan päässä. Etänä toimimisessa ei ole ollut mitään ongelmia”, Barlow kertoo.

“Lisäksi arkeamme on helpottanut se, että kiinteähintaisen kuukausisopimuksen ansiosta budjetointi on selkeää eikä meidän tarvitse joka toimenpiteen kohdalla miettiä, mitä mikäkin maksaa. Kokonaisuuteen sisältyy paljon erilaista tekemistä.”

Barlow´lta ei tarvitse erikseen kysyä, suosittelisiko hän Miamia muillekin – hän on nimittäin tehnyt sen jo. ISOVERin vanavedessä myös sisarbrändi Gyproc tuli Miamin asiakkaaksi.


Piditkö artikkelista? Kerro kaverille

Tapaa asiantuntijamme, niin teemme selkeän suunnitelman, miten erottaudut kilpailusta.