Kun suuri osa yrityksistä on saapunut verkkoon ja aktivoitunut tekemään mainontaa, laadukas kohderyhmää auttava ja puhutteleva sisältö eri muodoissaan auttaa sinua erottautumaan massasta.
Sisällöt eivät ole pelkästään verkkosivustolle unohdettuja artikkeleita, vaan sisältöjä kannattaa hyödyntää aktiivisesti kaikissa markkinointifunnelin vaiheissa, tunnettuuden kasvattamisesta viimeiseen konversioon saakka.
Sisältöjen jakelu oikealle kohderyhmälle tapahtuu esimerkiksi sosiaalisen median mainontana uusille kohderyhmille, hakukoneissa niille, jotka hakevat ratkaisua tai tiettyä palvelua tai tuotetta, ja sähköpostilla niille, jotka ovat jo yrityksen markkinoinnin piirissä.
Sisältöstrategia on keskeinen osa koko yrityksen markkinointia. Jos sitä ei vielä ole tehty, tänään on hyvä aika aloittaa. Strategiassa on syytä määritellä ainakin tavoitteet, kohderyhmät sekä sisältökonsepti vähintään teematasolla. Missä muodossa sisältöä tuotetaan, miten sitä jaellaan, kenet haluamme vakuuttaa ja kuinka mittaamme tuloksia?
Sisältöstrategian onnistumisen puntarointi tapahtuu asetettujen tavoitteiden ja mittaristojen seurannan perusteella. Kuinka paljon on saavutettu orgaanista liikennettä, kuinka paljon sivuston vierailujen kesto on kasvanut ja onko yrityksen myynti kasvanut sisältömarkkinoinnin ansiosta?
Kädenlämpöinen sisältö ei toimi. Jos haluat onnistua sisältömarkkinoinnissa, sinun on hypättävä loppukäyttäjien rooliin ja mietittävä, millaisesta sisällöstä he ovat kiinnostuneita ja millaista arvoa heille pystytään sisältöjen kautta tuottamaan. Referenssit tai tarinat jäävät täysin turhiksi, jos niissä ei huomioida tulevaisuuden potentiaalisten asiakkaiden tarpeita ja ostoon vaikuttavia tekijöitä.
Jatkuvuus ja systemaattisuus eivät pelkästään tuo näkyvyyttä, vaan nostavat myös hakukoneiden sijoittumista, kun sisällöntuotannossa käytetään avainsanakartoitusta koko työskentelyn pohjana.
Säännöllinen sisällöntuotanto antaa myös mahdollisuuden sosiaalisen median julkaisuiden jatkuvuudelle, joka tuottaa lisää verkkosivuvierailijoita. On tärkeää huomioida, että yrityksen verkkosivusto ei ole ainoa paikka, johon sisältöä voi tuottaa: mm. LinkedIn-artikkelit ovat oiva paikka tärkeiden sisältöjen istuttamiseen.
Sparraa asiantuntijamme kanssa 🤌🏼Keräämme asiantuntijatiimimme paikalle ja käymme läpi tavoitteesi, kohderyhmän, tärkeimmät kilpailijat sekä aikaisemmat tehdyt toimenpiteet.
Ennen kuin ammumme täyden laidallisen, suuntaamme piiput sinne, mistä tuloksia on odotettavissa eniten. Satojen tehtyjen suunnitelmien kokemuksella hyödynnämme parhaita, jo valmiiksi toimiviksi todettuja metodeja.
Kestävä talo rakennetaan vankkojen perustusten päälle, kuten myös onnistunut markkinointi. Tarvittaessa otamme uusia työkaluja käyttöön, jotta onnistumisesi on taattu.
Testaus on aina mukana työssämme. Töiden alkuvaiheessa sen merkitys on erityisen suuri, jotta löydämme toimivimmat metodit kilpailun voittoon.
Kun tykit on suunnattu ja tuloksia alkaa syntyä, on aika painaa kaasua ja laajentaa toimintaa. Toimivaksi havaittujen käytäntöjen monistaminen tuottaa tulosta yhä enemmän.
Mitkä sosiaalisen median kanavat yrityksesi kannattaisi valita markkinointikäyttöön? Vai pitäisikö yrityksesi näkyä joka kanavassa? Lue ohjeemme aiheesta.
Lue lisääJos web-analytiikka kuulostaa omaan korvaasi vaikealta, lue tästä mahdollisimman yksinkertainen kuvaus siitä, mitä se on ja miksi siihen kannattaa
Lue lisääHakusanamainonnassa on muutamia asioita, jotka pitää huomioida ennen aloittamista. Varsinkin jos et ole aikaisemmin tehnyt hakusanamainontaa ja aloitat mainonnan
Lue lisää