Viime vuodet ovat olleet tuulisia. Nyt jos koskaan on oikea hetki keskittyä muutokseen – etenkin B2B-markkinoinnissa.
ISOVER on brändi, jonka lähes jokainen suomalainen rakennusalan toimija tuntee ainakin nimeltä. ISOVER arvostaa yhteistyössä Miamin kanssa erityisesti valmiutta toteuttaa kaikenkokoisia kampanjoita, nopeaa reagointia ja budjetin tehokasta käyttöä.
ISOVERin haasteena oli uusien tuotteiden tuominen esiin kuluttajille ja kysynnän luominen jo aikaisemmin lanseeratuille tuotteille.
Samalla tarkoituksena oli viestiä kuluttajille yrityksen arvomaailmasta sosiaalisen median kautta.
Edullisempi CPC kuin toimialan vertailuarvo (tuotekampanja)
Edullisempi CPC kuin toimialan vertailuarvo (brändikampanja)
Työ aloitettiin ISOVER-tuotteiden brändimainonnan ja taktisen mainonnan suunnittelulla sekä analytiikan perustamistöillä, kuten konversioiden määrittämisellä.
Mainonnassa hyödynnettiin kampanjakohtaisia laskeutumissivuja. Laskeutumissivujen avulla kuluttajia osallistettiin mm. kierrätyksen vastuullisuuskyselyyn, josta ISOVER sai arvokasta dataa kuluttajakäyttäytymisestä.
Erilaiset sosiaalisen median kampanjat olivat aina jatkumoa edellisiin ja parhaita yleisöjä hyödynnettiin aina uudelleen.
Kampanjoita toteutimme mm. seuraavissa kanavissa:
Yhteistyön saumaton toimivuus terästettynä suoraviivaisella viestinnällä oli jo itsessään yksittäinen ratkaisu markkinoinnin suunnitelmallisen toteutukseen.
“Olemme tehneet Miamin kanssa erilaisia digitaalisia mainoskampanjoita YouTubessa, Facebookissa ja Instagramissa. Uusimpana kanavana mukaan otettiin myös LinkedIn. Toteutukseen on kampanjoiden ja mainosten luonnin lisäksi kuulunut jonkin verran sisältöpuolta esimerkiksi artikkeliyhteistyön muodossa sekä kuva- ja videomateriaalien tuotantoa.”
Erilaiset kuukausittaiset brändi- ja tuotekampanjat ovat suuressa roolissa ISOVER-tuotteiden näkyvyydessä. Kampanjoilla on hyvin muuttuvia tavoitteita, kuten videoiden näyttökerrat tai kyselyyn saadut vastaukset.
Facebook
Kampanjassa käytimme videoformaattia, joka loi kiinnostusta kohderyhmässä. CPC oli 405 % halvempi kuin toimialan vertailuarvo.
YouTube
Brändikampanjan katseluprosentiksi muodostui 19,31 %. Kampanjan CPV muodostui 315% edullisemmaksi kuin toimialan vertailuarvo.
Facebook
Kampanjan CTR oli 1,7 %, joka on 143 % parempi kuin toimialan vertailuarvo. CPC puolestaan oli huimat 714 % edullisempi kuin toimialaan nähden.
YouTube
Tuotekampanjan katseluprosentiksi muodostui 13,06 % ja CPV oli 177 % edullisempi kuin toimialan vertailuarvo.